Kazanç çağrısı: MTU tedarik zinciri zorluklarına rağmen büyümeyi sürdürüyor
2024’ün üçüncü çeyreğinde, havacılık sektörünün önde gelen tedarikçilerinden MTU Aero Engines AG (MTU), kazanç çağrısında güçlü finansal sonuçlar açıkladı. Şirket, düzeltilmiş grup gelirlerinde ve faiz ve vergi öncesi kârda (FVÖK) önemli bir artış kaydetti ve bu büyümeyi hava yolculuğuna olan güçlü talebe ve e-ticaretin tetiklediği kargo uçuşlarındaki artışa bağladı. Devam eden tedarik zinciri sorunlarına rağmen MTU, büyüme yörüngesi konusunda iyimser ve 2024 yılı sonunda düzeltilmiş FVÖK’ün 1 milyar Avro’yu aşmasını bekliyor.
Önemli Noktalar
- MTU’nun ilk dokuz aydaki düzeltilmiş grup gelirleri 5,3 milyar Avro’ya ulaştı, bu yıllık bazda %14’lük bir artış anlamına geliyor.
- Düzeltilmiş FVÖK %25 artarak 744 milyon Avro’ya yükseldi ve şirket 2024’te 1 milyar Avro’yu aşacağını öngörüyor.
- Küresel yolcu trafiği Ağustos ayında yıllık bazda %8,6 arttı, hava yolculuğu ve kargo uçuşlarına olan talebi artırdı.
- MRO segmenti ve yedek parça ve kiralık motorların olumlu karışımı gelir artışını sağladı.
- MTU, filonun %75’ini kapsayan 28 GTF filo yönetimi anlaşması imzaladı.
- Özellikle toz metal üretiminde tedarik zinciri iyileştirmeleri görülüyor.
- MRO’daki kiralama işinin yıl sonunda yaklaşık 500 milyon Avro getirmesi bekleniyor.
- 4. çeyrek gelirlerinin yaklaşık 2,1 milyar Avro olması ve FVÖK marjının %13’ün üst seviyelerinde olması bekleniyor.
Şirket Görünümü
- 2025’te GTF’den gelen MRO gelirinin %35 ile %40 arasında olması bekleniyor.
- Fiyatlandırma ortamı güçlü kalmaya devam ediyor, yedek parça fiyatlarında ortalama %6’lık bir artış var.
- Boeing 777X programındaki gecikmenin işletme sermayesi ihtiyacını biraz artırması bekleniyor.
- Ar-Ge harcamaları artıyor, ilk dokuz ayda 148 milyon Avro harcandı ve yıl sonunda yaklaşık 220 milyon Avro olması bekleniyor.
Olumsuz Noktalar
- Tedarik zinciri zorlukları devam ediyor, ancak toz metal üretiminde iyileşmeler görülüyor.
- Boeing 777X programındaki gecikme gelir zamanlamasını etkileyebilir ve işletme sermayesini artırabilir.
- Ar-Ge harcamaları arttı, bu da inovasyon ve geleceğe hazırlık için daha yüksek yatırım yapıldığını gösteriyor.
Olumlu Noktalar
- MRO segmentindeki güçlü talep ve olumlu motor karışımı gelir artışına katkıda bulunuyor.
- GTF filo yönetimi programı, filonun çoğunluğunu kapsayarak önemli bir ilerleme gösteriyor.
- MRO’daki kiralama işi ortalamanın üzerinde marjlar sağlıyor ve büyümeye devam etmesi bekleniyor.
Eksikler
- Kazanç çağrısı sırasında belirtilen özel bir eksiklik olmadı.
Soru-Cevap Öne Çıkanlar
- Analistler, 1 Ekim 2023 tarihinde yürürlüğe giren yedek parça fiyatlandırması hakkında sorular sordu.
- Şirket, orijinal ekipman motor üretimindeki büyümeyi tartıştı.
- MTU’nun kiralama portföyünde 100’den fazla motor bulunuyor ve ortalama üç ila dört yıllık bir yeşil zamanı var.
- Yeni Advantage motorunun hizmete girmesinin, sertifikasyon sonrası 2025 yılında olması öngörülüyor.
- Döviz riskinden korunma stratejileri ele alındı, şirket kademeli bir riskten korunma modeli kullanıyor.
MTU’nun 2024’ün üçüncü çeyreğindeki güçlü finansal performansı, şirketin tedarik zinciri zorluklarına karşı direncini ve hava yolculuğu ile kargo hizmetlerine olan güçlü talepten yararlanma becerisini yansıtıyor. MTU Aero Engines AG, büyüme için net bir strateji ve bağımsız piyasadaki lider konumunu korumaya odaklanarak, havacılık sektörünün karmaşıklıklarını güvenle yönetmeye devam ediyor. Şirketin Frankfurt Borsası’ndaki listesini temsil eden MTX.DE hisse kodu, yatırımcıların ve paydaşların performansını ve gelecekteki beklentilerini yakından takip ettiği bir gösterge niteliğinde.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.