Teknoloji

5 Raf Etkisi Olan Ambalaj Tasarımı Ürünü Ön Plana Geliyor

Sürekli değişen teknoloji ve tüketici talepleri, ambalajın satışlar üzerindeki etkisinin değersiz olduğu inancını ortadan kaldırıyor. 2/3 oranında olumsuz sonuç verdiği bilinen branding çalışmaları yerini 5-rack efekt sistemine bırakıyor. Göz izleme testi sonucunda elde edilen yapay zeka tabanlı ambalaj performansı ölçüm tekniği, ürünü rakipler arasında öne çıkarmayı hedefliyor. Yapay zeka temelli bir yaklaşımla tasarlanan ambalajların akıllarda kalıcı bir yer edineceğini söyleyen Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, %95 doğru ölçüm sonucu veren 5 raf etkisinin adımlarını paylaşıyor.

Markalar, hedef kitlelerini uyumlu hale getirme çabası ve teknolojinin her geçen gün gelişmesi nedeniyle ambalaj tasarımında değişikliğe ihtiyaç duymaktadır. Ambalajın satın alma davranışı üzerinde yine rastgele bir etkisinin olmadığına dair uzun süredir devam eden inanç, markalaşma çalışmalarının üçte ikisinde olumsuz sonuçlara yol açmıştır. Bu nedenle markalar ambalaj tasarımlarını çok kısa sürede test etmek için kullanılan yapay zeka destekli 5 raf etkisi yöntemine yöneldiler. Eserlerin satışından istenilen verimi alabilmek için ambalaj ölçülerinin alınması gerektiğini söyleyen Tasarist Kreatif Müdürü Musa Çelik, “Sıklıkla kullandığımız yapay zeka teknolojisi, ürünlerin ne kadar görünür olduğunu bize %95 doğrulukla sunuyor. ambalajda bulunmaktadır. Ürünü raflar arasında öne çıkaracak alanları kolayca belirleyebiliriz. 5 raf etkisi düşünülerek tasarlanan ambalaj, rakiplerinden kolaylıkla ayrılıyor.” Sözlerini kullanarak 5-rack efektinin adımlarını sıralıyor.

1. Güçlü Bir Marka Kimliği Oluşturmak: Ürünün kolay akılda kalmasını sağlayan marka kimliği, ambalajın da akılda kalıcı olmasını sağlar. Markanın başarılı olabilmesi için kendine has yanlarını ortaya çıkararak farklı ve güçlü bir görsel kimliğe sahip olması gerekmektedir.

2. Daima ve Dengeli Olmak:  Rakipler arasında ilk akla gelen eser olabilmek için,   Tutarlı ve dengeli bir şekilde hareket etmek önemlidir. Markaların tüketici ile doğru bir bağ kurması tüketicilerin zihninde ayrı bir yere sahiptir.

3. Çalışmada Gerçeği Yansıtmak:   Ambalaj üzerindeki kısa mesajlar ve çoklu görseller işi doğru yansıtan unsurlardan biridir. Eser adının markadan daha görünür olması daha olumlu bir algı oluşturmaktadır.  

4. İlgilenmek:   Ürün ne kadar dikkat çeker ve rakiplerinden farklı bir imaja sahipse satın alınma olasılığı o kadar yüksektir. Yoğunluğun yoğun olduğu raflarda dahi eserin ilk anda öne çıkmasını sağlar.

5. Tüketici Odaklı Olmak:   Tüketici ambalaj ile karşı karşıya geldiğinde yaptığı işi merak etmek durumundadır. Bu nedenle tüketicinin ambalajda görmek istediği tüm etkiyi, ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yansıtmak gerekmektedir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

midyatajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu